
CHYTRÉ OKÉNKO
PŘIJÍMAČKY
Za chvíli tu máme přijímačky. Posíláme sem jednu úlohu na vyřešení. Schválně ji zkuste vyřešit. Řešit ji můžou nejen 9 ročníky ale i 8 ročníky. Všechny testy na procvičování najdete na stránkách CERMATU. Zde je také odkaz přímo na testy a odpovědi. Hodně štěstí.
ODKAZ: https://prijimacky.cermat.cz/
ÚLOHA:
Děti i dospělí užívají doporučenou dávku vitamínů denně po celý rok. Dle příbalového letáku je doporučená denní dávka vitaminů pro dítě poloviční než pro dospělého. Dva dospělí spotřebují dohromady jedno balení vitaminů za 30 dní
- KOLIK BALENÍ VIT. SPOTŘEBUJE JEDEN DOSPĚLÍ ZA 360 DNŮ?
-ZA KOLIK DNÍ SPOTŘEBUJE JEDNO BALENÍ VIT. JEDNO DÍTĚ?
-ZA KOLIK DÍ SPOTŘEBUJÍ JEDNO BALENÍ VIT. DOHROMADY DVA DOSPĚLÍ A JEDNO DÍTĚ?

Jak se učit???
Máme tu nové pololetí. Osmákům a deváťákům se už počítají známky na střední nebo se dělají přijímačky. Připravili jme pro Vás pár typů jak se efektivně učit.
1) podtrhávání a zvýrazňování textu
- během opakovaného čtení učiva si podtrháváme důležité pojmy
2)třídění
- - třídíme učivo do skupit: vím
- chci vědět
- dozvěděl jsem se
3)testy
- vytvoříme si vlastní testy, nebo děláme dostupné zkušební testy
4) průběžné učení
- existuje tzv. křivka zapomínání, podle které člověk zapomene až 70% všeho nově naučeného za jeden den. Ale tomu se dá do jisté míry zabránit díky průběžnému učení
5) zkoušení s kamarádem
6) předříkávání
-důležité pojmy si opakujeme nahlas
7) Flashcards
-papírky, kde je na jedné straně pojem a na druhé definice (nebo obrázek)
1.-2. Třída
5+6 13-5
10-4 15+5
3+5 18-4
2+8 14-6
7-4 7+4
3.-4. Třída
3x6 64:8
8x7 30:6
6x7 80:8
4x3 24:4
5x5 21:3
5.-6. Třída
9x15 144:18
7x14 133:7
3x19 112:14
5x16 150:10
9x13 55:11
7.-8 Třída
Zahrada má tvar rovnoběžníku se stranami 80 m a 60 m a výškou k delší straně 40 m. Vypočítejte výměru zahrady. Kolik bude stát oplocení, jestliže 1 m pletiva stojí 45 kč? Načrtněte obrázek
9. Třída
Na dvoře pobíhají krůty a ovce. Sečteme-li všechny hlavy, napočítáme číslo 61. Sečteme-li všechny nohy dostaneme počet 178. Kolik je tedy na dvoře ovcí?
AHOJ
Tentokrát to nebude ani český jazyk ani matematika. Bude to angličtina. Nahrajeme vám sem pár odkazů na online procvičování. Vše je zábavnou formou, ať už zdolávání úrovní nebo v podobě příběhů. Doufáme, že vám tyto portály pomohou-
https://www.umimeanglicky.cz/poslech-slovicek-colors-1-uroven ´= 1-2. třída
https://www.umimeanglicky.cz/poslech-slovicek-colors-1-uroven = 2-3. třída
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/4-trida/weather/weather-today/exercises.html = 3-4. třída
https://skolakov.eu/anglicky-jazyk/5-trida/people/describing-people/exercises.html = 5. třída
https://www.umimeanglicky.cz/doplnovacka-past-simple-irregular-verbs-2-uroven = 6-7. třída
https://www.umimeanglicky.cz/reading-dragons/153 = 8-9. třída + pro chytré hlavy
1.-2. Třída
5+6 13-5
10-4 15+5
3+5 18-4
2+8 14-6
7-4 7+4
3.-4. Třída
3x6 64:8
8x7 30:6
6x7 80:8
4x3 24:4
5x5 21:3
5.-6. Třída
9x15 144:18
7x14 133:7
3x19 112:14
5x16 150:10
9x13 55:11
7.-8 Třída
Zahrada má tvar rovnoběžníku se stranami 80 m a 60 m a výškou k delší straně
40 m. Vypočítejte výměru zahrady. Kolik bude stát oplocení, jestliže 1 m pletiva stojí 45 kč? Načrtněte obrázek.
9. Třída
Na dvoře pobíhají krůty a ovce. Sečteme-li všechny hlavy, napočítáme číslo 61. Sečteme-li všechny nohy dostaneme počet 178. Kolik je tedy na dvoře ovcí?
1-2. Třída
Stalo se neštěstí. Velikonoční zajíc poztrácel vajíčka. Naštěstí mu pomohl beránek nějaká najít. Zajíček měl 20 kraslic. Beránek našel 8 kraslic a zajíček 7 kraslic a poli. A v lese našli společně 3 kraslice. Kolik kraslic našel beránek a zajíček dohromady. A kolik kraslic zbývá do 20?
3-5. Třída
Myslím si číslo. Když jej vynásobím třemi a od výsledku odečtu dvojku, dostanu 16. Jaké číslo si myslím?
6-7.Třída
Maxipes Fík šel na výlet a dostal na svačinku 16 špekáčků. Tři osminy svačinky snědl hned u rybníka na návsi. Kolik špekáčků to bylo?
8-9. Třída
Na telegrafním drátě seděl určitý počet labutí. Dva kilometry od něj zazněl výstřel a 30 % labutí odletělo. Kolik labutí zůstalo sedět na drátě?

VÁNOČNÍ ÚLOHY😊
Blíží se Vánoce a tatínek půjde kupovat kapra, stromeček a maminka bude vařit bramborový salát. A co my? My budeme zdobit stromeček. A abychom mohly rodičům pomoct co si trochu procvičit matiku?
Tady jsou naše úlohy.
1-2 TŘÍDA
Maminka se Zuzkou šli prodávat cukroví na školní jarmark. Jeden kus cukrový stál 5 kč. Kolik si maminka se Zuzkou vydělali prodáváním cukrový když, paní Nováková koupila 6 kousků, paní Šimůnková koupila 2 kusy cukrový a pan Dvořák si koupil 3 kusy cukrový?
3-5 TŘÍDA
Tatínek šel kupovat kapra k panu Vlkovi. Tatínek koupil 6 kg, 8 kg a 4 kg kapra kolik korun dohromady zaplatil, když pan Vlk prodával za cenu 1 kg 100kč? A o kolik korun by ho kapři stály dráž kdyby šel k panu Šimůnkovi, který prodává 1 kg za 50kč?
2.STUPEŇ
Učitelka na vánoční soutěž v pečení nakoupila 216 vajíček, 72 balení másla a 48 balení skořice. Přísady rozdělil mezi svých víc jak 20 studentů. Žádná přísada jí nezbyla. Kolik balení skořice dostal každý žák?
Přeji krásné Vánoční svátky a úspěšné řešení úloh. Své výsledky posílejte na email: kracikova.anna@zs-sadska.cz
3.úloha
Ahoj po 2 měsících zábavy přišla škola, někdo návrat zvládl líp a někdo ne, proto vám budeme nadále pomáhat s učením. V minulém školním roce jsme se zaměřovali hlavně na Matematiku, ale dnes začneme Českým jazykem. Úkol je jednoduchý: napište na základě obrázku příběh (musí obsahovat minimálně 20 vět)
😊
1.stupeň

2.stupeň

Svoje příběhy posílejte na e-mail: kracikova.anna@zs-sadska.cz
Na čtenou a hodně štěstí😊
2. procvičování
Ahoj,
Doufám ,že jste naše minulé úlohy zvládli. Dnes tu pro vás máme nové, jsou to spíše příklady:
1-3 třída: 4-5 třída: 2. stupeň převody stupňů na minuty:
100+58= 55:2= ve stupních a minutách
100-58= 5:2= 1301'=
20-15= 3:2= 843'=
3.5= 33:2= 360'=
6.6= 19:2= 2000'´=
20-5= 10122:14= na minuty:
10-8= 16290:18= 53°48'=
10+6= 9414:18= 120°54'=
230°18'=
2° 31'=
HODNĚ ŠTĚSTÍ😊
Jak se učit???
Nejúčinnější techniky učení
1) podtrhávání a zvýrazňování textu
- během opakovaného čtení učiva si podtrháváme důležité pojmy
2)třídění
- třídíme učivo do skupit: vím, chci vědět a dozvěděl jsem se
3)testy
- vytvoříme si vlastní testy, nebo děláme dostupné zkušební testy
4) průběžné učení
- existuje tzv. křivka zapomínání, podle které člověk zapomene až 70% všeho nově naučeného za jeden den. Ale tomu se dá do jisté míry zabránit díky průběžnému učení
5) zkoušení s kamarádem
6) předříkávání
-důležité pojmy si opakujeme nahlas
7) Flashcards
-papírky, kde je na jedné straně pojem a na druhé definice (nebo obrázek)
V příštích vydáních vám s učením budeme nadále pomáhat aby nebyli už žádné špatné známky.
ÚLOHY
1. Stupeň:
Babička šla nakupovat, měla 200 korun a koupila 3 jablka a 4 hrušky. Kolik korun stála 1 hruška když 1 jablko stálo 20 korun a babička zaplatila 120 korun?
2. stupeň:
240 červených a 150 modrých bonbónů rozdělte na stejně početné co největší hromádky. Kolik bonbónů bude v hromádce a kolik bude celkem hromádek?
