CHYTRÉ OKÉNKO

1.-2. Třída

5+6 13-5

10-4 15+5

3+5 18-4

2+8 14-6

7-4 7+4

3.-4. Třída

3x6 64:8

8x7 30:6

6x7 80:8

4x3 24:4

5x5 21:3

5.-6. Třída

9x15 144:18

7x14 133:7

3x19 112:14

5x16 150:10

9x13 55:11

7.-8 Třída

Zahrada má tvar rovnoběžníku se stranami 80 m a 60 m a výškou k delší straně

40 m. Vypočítejte výměru zahrady. Kolik bude stát oplocení, jestliže 1 m pletiva stojí 45 kč? Načrtněte obrázek.

9. Třída

Na dvoře pobíhají krůty a ovce. Sečteme-li všechny hlavy, napočítáme číslo 61. Sečteme-li všechny nohy dostaneme počet 178. Kolik je tedy na dvoře ovcí?

1-2. Třída

Stalo se neštěstí. Velikonoční zajíc poztrácel vajíčka. Naštěstí mu pomohl beránek nějaká najít. Zajíček měl 20 kraslic. Beránek našel 8 kraslic a zajíček 7 kraslic a poli. A v lese našli společně 3 kraslice. Kolik kraslic našel beránek a zajíček dohromady. A kolik kraslic zbývá do 20?

3-5. Třída

Myslím si číslo. Když jej vynásobím třemi a od výsledku odečtu dvojku, dostanu 16. Jaké číslo si myslím?

6-7.Třída

Maxipes Fík šel na výlet a dostal na svačinku 16 špekáčků. Tři osminy svačinky snědl hned u rybníka na návsi. Kolik špekáčků to bylo? 

8-9. Třída

Na telegrafním drátě seděl určitý počet labutí. Dva kilometry od něj zazněl výstřel a 30 % labutí odletělo. Kolik labutí zůstalo sedět na drátě?  

VÁNOČNÍ ÚLOHY😊

Blíží se Vánoce a tatínek půjde kupovat kapra, stromeček a maminka bude vařit bramborový salát. A co my? My budeme zdobit stromeček. A abychom mohly rodičům pomoct co si trochu procvičit matiku?

Tady jsou naše úlohy.

1-2 TŘÍDA

Maminka se Zuzkou šli prodávat cukroví na školní jarmark. Jeden kus cukrový stál 5 kč. Kolik si maminka se Zuzkou vydělali prodáváním cukrový když, paní Nováková koupila 6 kousků, paní Šimůnková koupila 2 kusy cukrový a pan Dvořák si koupil 3 kusy cukrový?

3-5 TŘÍDA

Tatínek šel kupovat kapra k panu Vlkovi. Tatínek koupil 6 kg, 8 kg a 4 kg kapra kolik korun dohromady zaplatil, když pan Vlk prodával za cenu 1 kg 100kč? A o kolik korun by ho kapři stály dráž kdyby šel k panu Šimůnkovi, který prodává 1 kg za 50kč?

2.STUPEŇ

Učitelka na vánoční soutěž v pečení nakoupila 216 vajíček, 72 balení másla a 48 balení skořice. Přísady rozdělil mezi svých víc jak 20 studentů. Žádná přísada jí nezbyla. Kolik balení skořice dostal každý žák?

Přeji krásné Vánoční svátky a úspěšné řešení úloh. Své výsledky posílejte na email:  kracikova.anna@zs-sadska.cz 

3.úloha

Ahoj po 2 měsících zábavy přišla škola, někdo návrat zvládl líp a někdo ne, proto vám budeme nadále pomáhat s učením. V minulém školním roce jsme se zaměřovali hlavně na Matematiku, ale dnes začneme Českým jazykem. Úkol je jednoduchý: napište na základě obrázku příběh (musí obsahovat minimálně 20 vět)

 😊 

                                                                   1.stupeň

                                                                                         2.stupeň

Svoje příběhy posílejte na e-mail: kracikova.anna@zs-sadska.cz

Na čtenou a hodně štěstí😊 

2. procvičování

Ahoj,

Doufám ,že jste naše minulé úlohy zvládli. Dnes tu pro vás máme nové, jsou to spíše příklady:

1-3 třída:                                             4-5 třída:                                               2. stupeň převody stupňů na minuty:

100+58=                                          55:2=                                                             ve stupních a minutách

100-58=                                           5:2=                                                                  1301'=

20-15=                                              3:2=                                                                  843'=

3.5=                                                  33:2=                                                                360'=

6.6=                                                 19:2=                                                                  2000'´=

20-5=                                               10122:14=                                                         na minuty:

10-8=                                                16290:18=                                                        53°48'=

10+6=                                               9414:18=                                                           120°54'=

                                                                                                                                   230°18'=

                                                                                                                                   2° 31'=

HODNĚ ŠTĚSTÍ😊 

Jak se učit???

Nejúčinnější techniky učení

1) podtrhávání a zvýrazňování textu

- během opakovaného čtení učiva si podtrháváme důležité pojmy

2)třídění

- třídíme učivo do skupit: vím, chci vědět a dozvěděl jsem se

3)testy

- vytvoříme si vlastní testy, nebo děláme dostupné zkušební testy

4) průběžné učení

- existuje tzv. křivka zapomínání, podle které člověk zapomene až 70% všeho nově naučeného za jeden den. Ale tomu se dá do jisté míry zabránit díky průběžnému učení

5) zkoušení s kamarádem

6) předříkávání

-důležité pojmy si opakujeme nahlas

7) Flashcards

-papírky, kde je na jedné straně pojem a na druhé definice (nebo obrázek)

V příštích vydáních vám s učením budeme nadále pomáhat aby nebyli už žádné špatné známky.  

ÚLOHY

1. Stupeň:

Babička šla nakupovat, měla 200 korun a koupila 3 jablka a 4 hrušky. Kolik korun stála 1 hruška když 1 jablko stálo 20 korun a babička zaplatila 120 korun?


2. stupeň:

240 červených a 150 modrých bonbónů rozdělte na stejně početné co největší hromádky. Kolik bonbónů bude v hromádce a kolik bude celkem hromádek?


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky