CHYTRÉ OKÉNKO
1.-2. Třída
5+6 13-5
10-4 15+5
3+5 18-4
2+8 14-6
7-4 7+4
3.-4. Třída
3x6 64:8
8x7 30:6
6x7 80:8
4x3 24:4
5x5 21:3
5.-6. Třída
9x15 144:18
7x14 133:7
3x19 112:14
5x16 150:10
9x13 55:11
7.-8 Třída
Zahrada má tvar rovnoběžníku se stranami 80 m a 60 m a výškou k delší straně
40 m. Vypočítejte výměru zahrady. Kolik bude stát oplocení, jestliže 1 m pletiva stojí 45 kč? Načrtněte obrázek.
9. Třída
Na dvoře pobíhají krůty a ovce. Sečteme-li všechny hlavy, napočítáme číslo 61. Sečteme-li všechny nohy dostaneme počet 178. Kolik je tedy na dvoře ovcí?
1-2. Třída
Stalo se neštěstí. Velikonoční zajíc poztrácel vajíčka. Naštěstí mu pomohl beránek nějaká najít. Zajíček měl 20 kraslic. Beránek našel 8 kraslic a zajíček 7 kraslic a poli. A v lese našli společně 3 kraslice. Kolik kraslic našel beránek a zajíček dohromady. A kolik kraslic zbývá do 20?
3-5. Třída
Myslím si číslo. Když jej vynásobím třemi a od výsledku odečtu dvojku, dostanu 16. Jaké číslo si myslím?
6-7.Třída
Maxipes Fík šel na výlet a dostal na svačinku 16 špekáčků. Tři osminy svačinky snědl hned u rybníka na návsi. Kolik špekáčků to bylo?
8-9. Třída
Na telegrafním drátě seděl určitý počet labutí. Dva kilometry od něj zazněl výstřel a 30 % labutí odletělo. Kolik labutí zůstalo sedět na drátě?
VÁNOČNÍ ÚLOHY😊
Blíží se Vánoce a tatínek půjde kupovat kapra, stromeček a maminka bude vařit bramborový salát. A co my? My budeme zdobit stromeček. A abychom mohly rodičům pomoct co si trochu procvičit matiku?
Tady jsou naše úlohy.
1-2 TŘÍDA
Maminka se Zuzkou šli prodávat cukroví na školní jarmark. Jeden kus cukrový stál 5 kč. Kolik si maminka se Zuzkou vydělali prodáváním cukrový když, paní Nováková koupila 6 kousků, paní Šimůnková koupila 2 kusy cukrový a pan Dvořák si koupil 3 kusy cukrový?
3-5 TŘÍDA
Tatínek šel kupovat kapra k panu Vlkovi. Tatínek koupil 6 kg, 8 kg a 4 kg kapra kolik korun dohromady zaplatil, když pan Vlk prodával za cenu 1 kg 100kč? A o kolik korun by ho kapři stály dráž kdyby šel k panu Šimůnkovi, který prodává 1 kg za 50kč?
2.STUPEŇ
Učitelka na vánoční soutěž v pečení nakoupila 216 vajíček, 72 balení másla a 48 balení skořice. Přísady rozdělil mezi svých víc jak 20 studentů. Žádná přísada jí nezbyla. Kolik balení skořice dostal každý žák?
Přeji krásné Vánoční svátky a úspěšné řešení úloh. Své výsledky posílejte na email: kracikova.anna@zs-sadska.cz
3.úloha
Ahoj po 2 měsících zábavy přišla škola, někdo návrat zvládl líp a někdo ne, proto vám budeme nadále pomáhat s učením. V minulém školním roce jsme se zaměřovali hlavně na Matematiku, ale dnes začneme Českým jazykem. Úkol je jednoduchý: napište na základě obrázku příběh (musí obsahovat minimálně 20 vět)
😊
1.stupeň
2.stupeň
Svoje příběhy posílejte na e-mail: kracikova.anna@zs-sadska.cz
Na čtenou a hodně štěstí😊
2. procvičování
Ahoj,
Doufám ,že jste naše minulé úlohy zvládli. Dnes tu pro vás máme nové, jsou to spíše příklady:
1-3 třída: 4-5 třída: 2. stupeň převody stupňů na minuty:
100+58= 55:2= ve stupních a minutách
100-58= 5:2= 1301'=
20-15= 3:2= 843'=
3.5= 33:2= 360'=
6.6= 19:2= 2000'´=
20-5= 10122:14= na minuty:
10-8= 16290:18= 53°48'=
10+6= 9414:18= 120°54'=
230°18'=
2° 31'=
HODNĚ ŠTĚSTÍ😊
Jak se učit???
Nejúčinnější techniky učení
1) podtrhávání a zvýrazňování textu
- během opakovaného čtení učiva si podtrháváme důležité pojmy
2)třídění
- třídíme učivo do skupit: vím, chci vědět a dozvěděl jsem se
3)testy
- vytvoříme si vlastní testy, nebo děláme dostupné zkušební testy
4) průběžné učení
- existuje tzv. křivka zapomínání, podle které člověk zapomene až 70% všeho nově naučeného za jeden den. Ale tomu se dá do jisté míry zabránit díky průběžnému učení
5) zkoušení s kamarádem
6) předříkávání
-důležité pojmy si opakujeme nahlas
7) Flashcards
-papírky, kde je na jedné straně pojem a na druhé definice (nebo obrázek)
V příštích vydáních vám s učením budeme nadále pomáhat aby nebyli už žádné špatné známky.
ÚLOHY
1. Stupeň:
Babička šla nakupovat, měla 200 korun a koupila 3 jablka a 4 hrušky. Kolik korun stála 1 hruška když 1 jablko stálo 20 korun a babička zaplatila 120 korun?
2. stupeň:
240 červených a 150 modrých bonbónů rozdělte na stejně početné co největší hromádky. Kolik bonbónů bude v hromádce a kolik bude celkem hromádek?